دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری عنوان شد؛

تشریح جزئیات کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم/ کنگره‌ای که با کمک شهید سلیمانی آغاز شد

تشریح جزئیات کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم  کنگره‌ای که با کمک شهید سلیمانی آغاز شد
نشست خبری کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با حضور حجت الاسلام شیرازی دبیر کنگره ساعتی پیش دوم تیر ماه در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر : 918403

به گزارش خبرنگار فرهنگ و‌جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با حضور حجت الاسلام شیرازی دبیر کنگره ساعتی پیش دوم تیر ماه در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام شیرازی دبیر در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد: کنگره شهدای روحانی مدافع حرم ایران، افغانستان، سوریه، عراق ، پاکستان در اسفند دو سال قبل برنامه‌ریزی شد. برای این کار هم کمیته‌های کتاب، ترجمه و … را داشتیم و بنا شد ۱۶۵کتاب در گام اول تدوین شود و این تازه آغاز راه ما بود. همه این کارها انجام شده بود که حادثه شهادت سردار سلیمانی رقم خورد، پس از آن کار را محکم‌تر با مکتب شهید سلیمانی جلو بردیم.

وی در ادامه افزود: کرونا کار اجلاسیه اصلی را هم به تاخیر انداخت، اما ما تلاش کردیم تولیدات را گسترده‌تر کنیم،  تصمیم گرفتیم اجلاس را سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم؛ سه یادواره در استان کرمان، مازندران و خوزستان تدارک دیدیم، اما باز کنگره به تاخیر افتاد، سال قبل هم همه کارها تدارک شد که طوفان القصی رقم خورد.

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به اینکه بنا شد اصل کنگره در مشهد مقدس روز شنبه،  ۹ تیر ماه در حرم مطهر رضوی برگزار شود، افزود: بنا بود ۱۶۵کتاب تدوین شود که از این تعداد ۵۵کتاب تدوین شد، در این میان هشت کتاب درباره شهید سلیمانی و ۲۷کتاب نیز ترجمه به زبان‌های مختلف شده و یازده عنوان هم در مسیر ترجمه به ۱۰زبان مختلف قرار گرفت.  

وی همچنین گفت: کمیته علمی از سال ۹۸  تشکیل شده است. از مجموع کتاب‌ها دو کتاب برگزیده  جایزه جلال آل احمد و یک کتاب هم نامزد جایزه و یک کتاب جایزه پاسداران اهل قلم و دوازده کتاب جایزه شهید همدانی و چهار کتاب هم جایزه کتاب سال دفاع مقدس را دریافت کرد. کمیته هنری هم فعالیت‌های خوبی انجام داد، ۲۷فیلم را تدوین شد، سریال «مرزهای عاشقی» درباره زندگی شهدای مدافع حرم پخش شد.  

وی تصریح کرد: فیلم سینمایی شهید پور جعفری هم ساخته شد و مراحل پایانی تدوین را می‌گذراند که در کنگره رونمایی خواهد شد. همچنین ۱۵قسمت فیلم درباره شهید سلیمانی و ۱۵کتاب صوتی، اجرای سرود و تئاتر هم  خواهیم داشت. دو نمایشگاه در مشهد کنار اجلاس افتتاح خواهیم کرد که شامل مجموعه کتاب‌های کنگره و کتاب‌های ترجمه که برخی به فروش خواهد رسید. 

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه مهمانان از هشت کشور برای مراسم دعوت شده اند به نام آنها اشاره کرد و گفت:از ایران، سوریه، عراق، لبنان، پاکستان، افغانستان، یمن، فلسطین خانواده شهدای فاطمیونشان نزدیک به شش هزار نفر  مهمانانی دعوت شده‌اند. روز پنجشنبه همین هفته خانواده شهدا در مشهد مستقر شده، سه روز برنامه جنبی و زیارتی خواهیم داشت و روز شنبه نهم تیر هم برنامه اصلی اجلاسیه برپا می شود. 

وی یادآور شد: در این مراسم قرائت پیام سید حسن نصرالله و مسئولین کشوری را نیز خواهیم داشت. 

در ادامه بخش پرسش و پاسخ نشست برگزار شد، حجت الاسلام شیرازی درباره بودجه جشنواره گفت: سردار سلیمانی زمانی که قرار شد این جشنواره برپا شود سیصد میلیون به ما پرداخت کردند، اما پس از آن به شهادت رسیدند، تا الان هم ما کار را با بودجه‌های مردمی جلو بردیم، از فروش کتاب هزینه‌ها را پرداخت کردیم، با ارزان ترین قیمت فیلم ساختیم و تا الان هم حمایتی از ما نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته